TÉLI MENEDÉK (2019)
Egy halott anya helyére érkezik apu mellé egy potenciális új jelentkező, a két gyerekkel való összeszoktatást pedig a család hétvégi házában vinnék véghez. Apának azonban dolga akad, így az új anyajelölt magára magad a két csemetével. Az eleve ellenséges hangulatot csak tetézi az ítéletidő, és a tény, hogy ottragadtak, a külvilágtól elzárva. És aztán egyre csak furcsább és furcsább dolgok történnek, Riley Keough pedig brillírozik az őrület határára sodródó nő szerepében. Horrorra kacsingató kőkemény pszicho-thriller.
10/8.
A BARLANG (2005)
Hat barátnő egy barlangtúrán próbál egy szörnyű tragédia után egy évvel lelkileg feltöltődni. Milyen kár, hogy a barlang rájuk omlik, és ottragadnak. Hatan, a sötétben. A sötétben, amiből emberevő szörnyek fenik rájuk a fogukat. Az egyik kedvenc horrorom az elmúlt 20 évből, feszültség, dráma, mondanivaló és vérzivatar.
10/9.
COLOR OUT OF SPACE (2019)
Lovecrafti rémálom, amiben egy családi farm mellé meteor csapódik, ami először a környezetet kezdi megváltoztatni, majd az embereket. Ha szereted Lovecraft műveit, akkor ez a te filmed, a gonosz hatalmas és földöntúli.
10/8.
GREEN ROOM (2015)
Egy punk-rock zenekar egy klubban ragadva kénytelen felvenni a harcot az őket körülvevő neo-náci bandával. Brutális, erőszakos és okos, egy film a túlélési ösztönről, Patrick Stewart náci bandavezérként, a tragikusan fiatalon elhunyt Anthon Yelchin pedig egyik utolsó főszerepében látható. Vigyázat, ha ebben törik a csont, az neked is fáj!
10/8.
HUSH (2018)
Egy süket-néma csaj élet-halál harca egy maszkos betolakodó ellen egy házban az erdő közepén, egyetlen éjszaka. 80 perc sallangoktól és bullshittől mentes körömrágós thriller, a rendező Mike Flanagan. Mestermű.
10/10.
PRÉDA (2019)
A főszereplő Kaya Scodelario apját érkezik megmenteni egy házba, ami felé egy ötös erősségű hurrikán közelít. A pincében megtalálja az öreget, öröm az ürömben, hogy megcsócsálta egy alligátor, ami még mindig ott van. A vízszint emelkedik, ha nem akarnak megfulladni, akkor fel kell venniük a kesztyűt az aligátor ellen…
Egy év alatt négyszer láttam, a katasztrófafilmeket vegyíti a horrorral, méghozzá kurva jól, körömrágós élmény. Tarantino egyik kedvence az elmúlt évekből, és én is csak egyre jobban és jobban szeretem.
És ne nézz róla előzetest, minél kevesebbet tudsz, annál jobban élvezed majd.
10/10.
A KÍMÉLETLEN (2017)
Egy drogos angol bokszoló Thaiföld legkeményebb börtönében próbál túlélni. Kevesen látták, pedig kitűnő kis film, egy mocskos ember a világ egyik legmocskosabb helyén válik új emberré. Igaz történet alapján.
10/8.
A DOLOG (1982)
A legjobb horrorfilm evör.
Egy antarktiszi kutatóállomáson egy parazita bármilyen alakot öltve tizedeli az ott dolgozókat. Menekülni? Lehetetlen. A gyilkos lény? Bárki lehet. Faltól falig paranoia, igazi mestermű. És ezt nézd meg, ne a 2011-es verziót, mert többet nem állok szóba veled.
10/10.
A BŐR, AMELYBEN ÉLEK (2011)
Antonio Banderas zseniálisan őrült plasztikai sebészként egy nőt tart fogva a saját házában, akit műtétről műtétre alakít át olyanná, amilyennek ő szeretné. Betegnek hangzik? Akkor jobb, ha tudod, hogy ez még csak a sztori eleje, a végére teljesen kihúzza alólad a talajt Pedro Almodóvar totál zakkant thrillere. Imádom.
Az előzetese viszont fos, azt ne nézd meg.
10/10.
A KÖD (2007)
Túlvilági köd ereszkedik egy kisvárosra, benne nem evilági lények. Néhány tucat ember a helyi vegyesboltban reked és próbál túlélni. Idővel adódik a kérdés: a kinti lényektől vagy a benti emberek gonoszságától kell-e jobban tartaniuk? Frank Darabont háromszor adaptált Stephen King könyvet, és mindhárom mestermű lett. A másik kettő A remény rabjai és a Halálsoron. A befejezés pedig olyan, amit sose felejtesz el.
10/10.
Mára ennyi, hamarosan folytatjuk…