Minden eddiginél valósághűbb élményt és egy saját történetet ígérnek.
Az idei E3 egyik legnagyobb durranása a Ubisoft Avatar játéka volt. James Cameron 2009-es sci-fi mesterművének éppen készül a folytatása (egyszerre több is), az Avatar játék pedig ezen folytatások alapján mesél majd el egy történetet.
Luigi Priore, a Disney és a Pixar alelnöke azonban a VentureBeat magazinnak adott interjújában elmondta, hogy a játék nem követi szorosan a film cselekményét, szemben a korábbi filmek alapján készült játékokkal. Példaként az Aladdin című klasszikust hozta fel, amelyben a rajzfilm cselekményeit játszhattuk végig. Ma azonban a játékosok többet várnak el. Szeretnének kapcsolatba lépni kedvenc karaktereikkel és világukkal, de új története akarnak átélni és megtapasztalni a film világában.
„Az Avatar esetében ugyanez a helyzet. James Cameron és Jon Landau egy csodálatos sci-fi világot teremtett. Pandora fantasztikus. Nagyszerű hőseik vannak. Ez egy nagyszerű játszótér, ahol játszani lehet. Ez egy teljesen új történet, új karakterekkel. A kánon részévé fog válni. Az egésznek az a lényege, hogy a Pandora óriási franchise történetének része legyen, de ez nem egy „játsszuk el a filmet” játék. Ez egy teljesen új, nyitott világ, új karakterekkel. Ezért hívják Frontiers of Pandorának. Egy másik határvidéken játszódik, Pandora holdjának egy másik területén.”
– mondta Priore. A stúdió pedig nemrég beszélt a játék világának részleteiről, valamint az Avatar – Frontiers of Pandora megjelenítéséért felelő Snowdrop képességeiről is. Ez az engine hajtja többek között a The Division játékokat is, a Frontiers of Pandora esetében viszont még magasabb szintre kapcsoltak. Minderről az alábbi videóban beszéltek:
A Massive igyekszik a lehető legvalósághűbb élményt kínálni Pandora világát felfedezőknek. Éppen ezért a megszokott nap-éj ciklusok és dinamikus időjárás mellett számos különleges funkcióval rukkoltak elő. Az NPC-k viselkedéséért külön algoritmus felel, így reagálnak majd a történet eseményeire, a hősünk tetteinek következményeire, de az időjárásra is.
A növényzet kidolgozására szintén nagy gondot fordítottak a fejlesztők. Ezt a Snowdrop által használt micro detail rendszernek hála érhették el, így a növényzet valósághűen reagál, ahogy haladunk benne, rejtőzködünk benne, vagy épp elsuhanunk felette.
Ezek az apró részletek azok, amik még életszerűbbé teszik Pandora világát, hogy a játékos még könnyebben beleélhesse magát a játék cselekményeibe és valóban a világ részének érezze magát. A játék megjelenése – a filmmel együtt – jövőre esedékes, a fentieket látva pedig kíváncsian várjuk, mivel rukkolnak elő a Massive szakemberei.
[rb_related title=”Ez is tetszhet” total=”2″ ids=”4790,3424″]
Az Avatar: Frontiers of Pandora 2022-ben jelenik meg PC, PS5, Xbox Series X, Google Stadia és Amazon Luna platformra.
2 hozzászólás
Pingback: A 2022-es év játékmegjelenései egy helyen – Techyou
Pingback: Négy játékot is elkaszált a Ubisoft, köztük egy új Splinter Cell címet és a Ghost Recon: Frontline-t is – Techyou