Rengeteg tartalommal és közel 60 órányi tartalommal vár minket az ELEX 2, a Piranha Bytes új sci-fi szerepjátéka.
A Piranha Bytes a Gothic-szériával véste be magát örökre a játéktörténelem nagykönyvébe, de természetesen közel sem ez az egyetlen olyan játék amin dolgoznak. A THQ Nordic égisze alatt munkálkodó csapat még június 15-én jelentette be, hogy készül az ELEX című sci-fi szerepjátékuk folytatása, nemrég pedig egy interjúban több részletet is elárultak a játékról.
Elmondták, hogy a játék fejlesztése során komolyan figyelnek a játékosok visszajelzéseire, így ahelyett, hogy csak a még nagyobb, még több, még jobb receptet követnék, igyekeznek egy változatosabb, élettel teli világot megalkotni, és nem csupán megnövelni a térkép méretét.
Az egyik legfontosabb újítás a légi közlekedés bevezetése lesz, szabadon repülhetünk a világban, így még gyorsabban eljutva egyik helyről a másikra. Természetesen a harc szempontjából is fontos marad a repülés, lecsaphatunk rájuk, de akár a levegőben is megütközhetünk ellenfeleinkkel.
A történetre is komoly hangsúlyt fektetnek a fejlesztők. A folytatás hat évvel az előző játék eseményei után játszódik, de több ismerős karakterrel is találkozhatunk majd. Döntéseink még inkább befolyásolják a nagyjából 60 órás történet alakulását, teljesen más eseményeket hozva magukkal mint egy másik választás esetében. Ennek következményeként pedig több befejezés is lehetséges attól is függően, hogy milyen kapcsolatot ápolunk szövetségeseinkkel és melyik frakcióhoz tartozunk épp.
Ha már kapcsolatok, a fejlesztők a románcokra is több hangsúlyt fektettek, még több teret hagyva a romantika kedvelőinek. Összesen több, mint 300 különböző NPC tölti meg a játék világát.
Ellenlábasok tekintetében sincs okunk panaszkodni, hiszen 100 különféle szörnyeteg akadályoz majd minket célunk elérésében, kezdve a közönséges banditáktól a közepes méretű démonokon át a még erősebb főellenfelekig. A repertoár mellé pedig a lehető legváltozatosabb fegyverarzenál tartozik, így az íjak és balták mellett a láncfűrészes pengével felszerelt kardok és a rakétavető is hozzátartozik a játékhoz.
Emellett természetesen a mágia különféle formái is kisegíthetnek minket, a fejlesztők pedig elmondták, hogy a karakterünk ebből a szempontból teljesen szabadon alakítható, nem lesz kasztokhoz kötve a megtanulható képességek száma és fajtája. Ha szeretnénk, egy mágus karakterrel is játszhatunk éppúgy, mint egy közelharci fegyvereket kedvelő harcossal, de a kettő közötti skálán is szabadon mozoghatunk.
Ígéretesen hangzik, azonban ismerve a Piranha Bytes munkásságát, a játékaikban sosem volt hiány ambiciózus tervekből vagy épp különleges hangulatból. A legnagyobb gondot a bugos megvalósítás és a bosszantó hibák okozták. Bízzunk abban, hogy az ELEX 2 már megjelenéskor is jobb technikai állapotban lesz, elkerülve ezzel a negatív véleményeket.
[rb_related title=”Ez is tetszhet” total=”2″ ids=”4740,4756″]
Az ELEX 2 megjelenési dátuma jelenleg nem ismert, de a fejlesztők szerint hamarosan ezt is leleplezik. Ti mit gondoltok a készülő szerepjátékról?