Elképesztő rajtot vett a Lost Ark, noha a szerverproblémák sokak dolgát megnehezítik

A fejlesztők már dolgoznak a problémák javításán, de mindezek ellenére is elképesztő számokat produkál az új MMORPG.
lost ark cover

A problémák ellenére joggal büszkék a fejlesztők a Lost Ark sikereire.

A Lost Ark hazájában már 2018 óta elérhető, a nyugati debütálásra azonban mindeddig várni kellett. A népszerűség nem maradt el, bár komoly problémák akadnak az indulás körül. Mindezek ellenére az Amazon így is büszke lehet az elért eredményekre.

Kezdjük a problémával. A népszerűség átka a rengeteg játékos, így a bejutni kívánkozók hosszú sorokba tömörülve várják, hogy végre játszhassanak. Nem egyedi jelenségről van szó – emlékezzetek csak a Final Fantasy XIV legújabb kiegészítőjének indulására, mikor a Square ideiglenesen elérhetetlenné kellett tegye a játékot -, de a fejlesztők jelezték, hogy már dolgoznak a probléma elhárításán és új szervereket helyeznek üzembe, hogy minél több játékos játszhasson egyidejűleg. Szóval, aggodalomra semmi ok, nem kell emiatt negatív értékelésekkel elárasztani a programot, ahogy teszik azt sokan. Köszi, Karen!

A problémák ellenére azonban így is elképesztő rajtot produkál a játék. Az Amazon nemrég közzétett néhány eredményt ezzel kapcsolatban, és bizony van mire büszkének lenni.

Kezdjük azzal, hogy a Lost Ark hihetetlen teljesítményt ért el a Steamen. A játék több mint 1,325 millió egyidejű játékost ért el, ezzel a számmal pedig minden idők második legtöbbet játszott játéka lett a Steamen, ,egelőzve a Dota 2-t és a Counter-Strike-ot: Global Offensive-t is. A Lost Arknál csak a PUBG: Battlegrounds van előrébb a listán, amely az induláskor elérte a 3,25 millió egyidejű játékos számát. A Lost Ark ezt talán soha nem éri el, de az ezüstérem is komoly ünneplésre adhat okot.

Az egyidejű játékosok mellett sokan kíváncsiak is voltak a játékra, így streamerek körében is népszerűvé vált a játék, rengeteg egyidejű nézőt bevonzva. A Lost Ark azonnal a Twitch legnépszerűbb játéka lett a megjelenése napján. Az Amazon szerint a Lost Ark ekkoriban 1,2 millió egyidejű nézőt gyűjtött össze, és több mint 112 000 stream közvetítette a játékot. Asmongold (WoW, illetve FFXIV streamekről lehet ismerős) például 427 880 nézővel érte el a csúcsot, bár ő valójában nem játszott a játékkal.

Végül az Amazon megosztott néhány belső számot is a Lost Ark megjelenésével kapcsolatban. Az MMO február 14-ig csak nyugaton 4,7 millió új regisztrált játékost szerzett. A játékosok 55%-a Észak-Amerikából, 45%-a pedig Európából csatlakozott a küzdelmekhez. És akkor még nem is beszéltünk a Lost Ark keleti népszerűségéről, ahol szintén több millióan játszanak.

Egy MMO indulásakor a nagy számok óriási jelentőséggel bírnak a játék hosszú távú sikerét illetően. Ez azonban csak az első lépés egy hosszú folyamatban, a Lost Arknak most be kell bizonyítania, hogy képes megtartani a játékosokat. Ez nem könnyű a mai, folyamatosan változó világban, de az esélyek jók, egy ilyen kezdet után. Az Amazon és a Smilegate egyelőre ünnepelhet, noha az öröm nem felhőtlen, bízunk abban, hogy kiváló játékkal örvendeztetnek meg minket.

Krees
Geek, gamer, könyv- és sorozatfüggő, egyébként designer, néha panelbuddha.