Bár közel két éve jelent meg, a mostanában igazán népszerűvé vált játék sikerességét mi sem mutatja jobban, mint egy kínai másolat.
A sikerjátékok esetében elkerülhetetlen, hogy egy-egy elemüket, játékmechanikájukat vagy egy egy karaktert átvegyenek más játékok. Az igazán sikeres címek azonban sokszor kismillió klónjátékkal büszkélkedhetnek. Elég csak a Diablo a Dark Souls vagy a GTA címeire gondolni, melyek önálló műfajt teremtettek, de a Flappy Bird másolatai, vagy az orosz World of Warcraft klón, az Allods Online is előkelő helyet foglal el a listán. Most a népszerű Among Us is belépett a sorba, és hát… Nos, maradjunk annyiban, hogy a hasonlóság szembetűnő.
A kínai piacot letaroló, jelenleg „a legsikeresebb mobiljáték” dobogójának első helyét elfoglaló Werewolf Among Us október 28-án jelent meg, és jelenleg 478,000 letöltésnél jár. A Shenzhen Youliang Technology által fejlesztett játékban célunk az eredeti játékkal teljesen megegyezik, az egyetlen markáns különbség a játék grafikájában keresendő. A Werewolf Among Us az űr sötétje helyett egy középkori kastélyban játszódik. Erre szükség is van, hiszen a zenék, grafikai, és más tartalmi elemek jogvédettek, a játékmenetre azonban ez nem vonatkozik. A játék népszerűségéhez hozzájárul, hogy az eredeti játékkal szemben ezt kínai nyelven is elérhetik a játékosok. Természetesen egy-egy játék másolata nem ritkaság a világban, Kínában azonban különösen nagy az „újraskinelt” játékok aránya. Ennek oka az ország különleges törvényeiben keresendő, hiszen számos nyugati cím meg sem jelenhet.
Egy másik, szintén az Among Us játékmenetére építő cím a Space Kill című mobiljáték. A Beijing Renzhi Information Technology által fejlesztett játékot eddig több, mint 251,000 alkalommal töltötték le.
Ti mit gondoltok ezekről a klónjátékokról, mennyire tartjátok etikusnak ezt a hozzáállást?