Songs of Conquest – A Heroes 3 méltó utóda lehet ez a játék

A svéd Lavapotion erős inspirációs forrásként merített a legendás Heroes III-ból a Songs of Conquest készítése közben.

Független fejlesztők álmodták újra a legendás szériát, természetesen saját ötleteikkel kiegészítve azt.

A ’90-es évek népszerű stratégiai játékai között nem csak az RTS-ek, de a körökre osztott címek is komoly rajongói bázissal büszkélkedhettek. Ezek közül a legendás Master of Magic, az Age of Wonders, és talán a legismertebb, a Heroes of Might and Magic-széria volt az, ami sokakat a képernyő elé szegezett. Utóbbinak főként a harmadik része szerzett nagy ismertséget, ám a Ubisoft régóta parkolópályára tette a szériát. Egy autobattler-battle royale hibrid készült legutóbb, ám azt megelőzően csupán mobilos adaptációkat és az 2015-ben megjelent hetedik részt kaptuk.

A Lavapotion fejlesztőcsapata éppen ezen játékok által okozott űrt igyekszik bepótolni a Song of Conquesttel. A csapat nem is tagadja, hogy főbb inspirációs forrásuk a ’90-es évek legendás stratégiai játékai, élükön az említett Heroes III-mal. Természetesen mindezt saját ötleteikkel, történeteikkel kiegészítve, így egy még összetettebb, még mélyebb játékban lehet részünk.

A kampány során négy frakció közül választhatunk, ezen frakciók hőseként (Wielder) pedig feladatunk a világtérkép felfedezése és a nyersanyagok gyűjtése mellett saját királyságunk felvirágoztatása. A frakciók között megtalálható az Arleon, mely egy rég letűnt birodalom hőseit foglalja magába. A Barya elszakítva magát a birodalomtól, független kereskedőállamként működik tovább, mely nem csupán a kereskedelemben, de a fegyverkészítésben is jártas. A mocsárban tanyázó Rana tagjait szolgasorba taszították, de a Hordozó vezetésével fellázadtak elnyomóik ellen, most pedig hódító hadjáratot folytatnak, leigázva mindenkit, aki az útjukba kerül. Végül, de nem utolsó sorban a Loth tagjai, akik nem rettennek meg a holtak visszahozásától sem, hogy elérjék céljaikat és visszahozzák hanyatló birodalmuk dicsőségét a világba.

A harc a klasszikus körökre osztott hatszöges térképeken zajlik, melyek minden esetben véletlenszerűen generáltak, így a csatatéren véletlenszerűen találunk majd mocsarakat, folyókat, fedezékeket és akadályokat egyaránt. Emellett az egységek is reagálnak ezekre a helyzetekre attól függően, hogy milyen terepen tartózkodnak. Egy íjász például előnyre tesz szert a csatában, ha magasabb területen áll, mint célpontja.

A városok fejlesztése is taktikusabb lett mint a nagynevű elődben volt. A Songs of Conquestben ugyanis limitált hely áll rendelkezésünkre városaink fejlesztése során, így jól meg kell gondolnunk, hogy az adott taktikákhoz és a győzelem eléréséhez hol és milyen egységekre lesz szükségünk. A térképen barangolva természetesen találhatunk majd olyan erődöket, egyéb helyszíneket ahol lehetőségünk lesz speciális egységeket is bérelni seregünkbe.

A játékban két kampány és több független térkép kapott helyet, melyet akár egyjátékos, akár többjátékos módban is játszhatunk, ha pedig mindez nem lenne elég, a fejlesztők elérhetővé tették ugyanazt a térképszerkesztőt, amit ők is használtak a kampányok és a térképek készítése során. Így minden lehetőségünk adott, hogy a legtöbbet hozhassuk ki saját alkotásainkból.

A Songs of Conquest már elérhető a GoG kínálatában, Early Access formában, 30 eurós árcédulával.

Krees
Geek, gamer, könyv- és sorozatfüggő, egyébként designer, néha panelbuddha.