A Rocky franchise legújabb darabjában minden modern elvárásnak próbálnak megfelelni, csak egy dologról feledkeztek el: Rocky Balboáról.
Tudtam, hogy Sylvester Stallone nem lesz benne a filmben, mégis nagy elvárásokkal érkeztem a moziterembe, mert gyerekkorom óta nagybetűs szerelemben vagyok a Rocky szériával, rengetegszer láttam az összes részt, még a rosszakat is, és még azokat is szeretem nézni. Szóval nagy adag popcorn bekészítve, vártam a szokásos bokszba oltott lélektuningot, eltúlzott pofonosztásokat, nagy életbölcseleteket. Helyette kaptam egy néger drámát. Félreértés ne essék, nem rossz a film, csak nem igazán tud Rocky film lenni, másolja a szokásos narratívát, mégse üti meg a mércét. Az egész olyan, mint amit a Marvel filmek produkálnak mostanában, tiszteletlenek az elődökkel. Például Tony Stark volt az MCU szíve-lelke, most is gondolnak rá, de lekicsinylik, lassan már minden új filmben feltűnik egy tini (legfőképp lány), aki már okosabb, szebb és zseniálisabb feltaláló, mint Tony valaha. És nézed és arra gondolsz, hogy elmentek ti a picsába. És itt is ez a baj. Az egész Rocky franchise Stallone szerelemgyermeke, ő álmodta meg, találta ki, viszont ahhoz, hogy anno a legelső rész elkészüljön, el kellett adnia a jogokat a producereknek, így az igazi nagy lóvét mindig is ők keresték velük. Amikor a Rocky filmek véget értek, 2006-ban, Stallone úgy gondolta, hogy nem készít több filmet, aztán Ryan Coogler rendező és Michael B. Jordan kereste meg, hogy mi lenne, ha mentorként visszatérne a Creedbe. Stallonénak megtetszett az ötlet, hogy ebben a filmben már ő az edző, mint ahogy Mickey volt anno az első Rocky filmben (érdekesség, hogy Stallone 69 éves volt a 2015-ös Creed bemutatójának idején, és a Mickeyt alakító Burgess Meredith is 69 éves volt az 1976-os Rocky idején).
A próbálkozásuk remekül sült el, a nézők szerették a filmet, Stallonét Oscarra is jelölték, a szinte ismeretlen Ryan Coogler előtt megnyílt Hollywood, elkészíthette a Fekete Párducot, ahová vitte magával Michael B. Jordant is, aki Koncolóként csak még ismertebbé vált. A másodikra Coogler már csak producerként tért vissza, Stallone újra beleírt a forgatókönyvbe, és az eredmény ismét magáért beszélt. A Creed harmadik része előtt már lehetett hallani, hogy Stallone elégedetlen, és szeretné, ha a jogok legalább egy bizonyos százaléka visszakerülne hozzá, ez természetesen nem történt meg, a 93 éves producer, Irwin Winkler erről nem akar hallani.
Lehet, hogy ez vezetett oda, hogy nem szerepel a Creed 3-ban, és ez baj. Miért? Mert ez így nem egy Rocky film. És nem is egy Creed film, hanem egy néger dráma. Ryan Coogler tesója felelt a szkriptért, ami nagyon Boyz n the hoodos lett, gettó, felkapaszkodás, börtön, gangsta shit, és még ezzel se lenne baj, ha ellensúlyoznák a dolgokat. Igen, Rocky Balboával, vagy legalább az örökségével. De ez nem történik meg, Creed sokszor úgy viselkedik, hogy Rockytól kapna érte egy állast. És oké, nincs benne Rocky, de egy szót sem szól róla senki, nem tudjuk meg miért nincs ott, ha az író megöli, oké, ha azt mondják, hogy visszavonult mindentől is, oké, de így minimum necces a dolog, és mondom, a Rocky filmek mondanivalóját se sikerül interpretálni, és ez gáz, mert jó, hogy új szelek fújnak, és ez már teljes egészében Michael B. Jordan filmje, akkor is tiszteletlenség amit művelnek. Mondom, abszolút pozitív hozzáállással ültem neki a filmnek, szeretem a Creed előző két részét, és ez se rossz, csak az ilyen dolgok miatt idegesítő.
Egyébként Michael B. Jordan egyben a rendezője is a filmnek, nincs is ezzel különösebb baj, egészen a végső összecsapásig, az utolsó, nagy bokszmeccs viszont nettó csalódás, és az előtte lévő, el nem maradható tréning montázs is. Egy bizonyos harcmodorra készülnek, taktikákra, amiből viszont semmit nem látunk, mert a bokszmeccs nem erről szól, a végső bunyó átmegy animébe, a két bokszoló körül eltűnik a közönség, és képzeletbeli rácsok között vívják meg a végső harcot. Ami nem jó. A vicc, hogy ha ezt egy fehér rendező rendezi ilyenre, akkor már rég meg lenne lincselve rasszizmus vádjával, annyira sztereotipikusan ábrázolja a két színesbőrű protagonistát és antagonistát, így meg tapsikolva ünnepli a kritika. Mindegy, lehet velem van a baj, és bármennyire nem érzem magam rasszistának, lehet mégis az vagyok. A lényeg, hogy a Rocky franchise lelke oda, ugyanakkor a film még így is nézhető.
Ja, igen, Jonathan Majors jó, de kezdem nem érteni miért tartják ennyire nagyra, ugyanazokkal a manírokkal játszik, amikkel az összes edddigi filmjében, jó, karizmája van, de egyre elbaltázottabb döntésnek tűnik őt megtenni a Marvel filmek következő nagy főgenyájának. Aztán ne legyen igazam.