A Motive Studios szakemberei egy élő adás keretében mutattak meg néhány részletet és beszéltek a Dead Space felújításról.
Philippe Ducharme producer és Roman Campos-Oriola kreatív rendező a Motive Studios szakemberei egy élő adásban beszéltek minden idők egyik legmeghatározóbb horrorja, a Dead Space felújításáról. Az eredetileg 2008-ban megjelent klasszikust az alapoktól építik újjá a fejlesztők, azonban mindenkit megnyugtattak, hogy az újdonságok ellenére hűek maradnak az eredeti játék hangulatához.
A nagyjából negyven perces adásban a játék egy nagyon korai változatát láthattuk, hiszen a fejlesztés még nagyon korai szakaszában jár. Teljes játékmenetre tehát ne számítson senki, de így is több izgalmas részletre derült fény. Az adás elején megnézhettük, hogyan festenek majd az Ishimura folyosói, valamint az eredeti epizóddal összevetve is megmutatták az új változatot. A különbség szembetűnő, a fények és árnyékok részletessége mellett a gomolygó köd is sokat ad a hangulathoz, de az ikonikus ruha és a nyomasztó környezet valóban az eredeti emlékeket idézi.
A helyszínekről lévén szó, a fejlesztők azt is elárulták, hogy a Dead Space második részéből ismerős zéró gravitációs szobák is visszatérnek, így új helyszínekkel, folyosókkal, titkos járatokkal bővült a fedélzet is.
Ennek kapcsán egy másik fontos döntést is meghoztak a fejlesztők. Az eredeti játék egyik legnagyobb hangulati eleme az elszigeteltség, ezzel együtt pedig a főhős, Isaac némasága. Az új változatban Isaac beszélni fog, hangja pedig ugyanúgy Gunner Wright lesz, aki a folytatásokban is kölcsönözte a szinkront. Ugyanakkor a Motive emberei komoly kompromisszumokat kötöttek. Az elszigeteltség érzését megtartandó, Isaac csak akkor szólal meg, ha beszélnek hozzá, illetve akkor, ha olyan esemény történik, ahol „furcsa lenne, ha nem szólalna meg”.
A fejlesztők elárulták, hogy a Resident Evil második részének felújított változatából, netán a Doomból is ismerős „peeling” is helyet kap a játékban.
Komoly fejlődésen estek át az ellenfelek is, pontosabban azok csonkolása. A fejlesztők elárulták, hogy a Resident Evil második részének felújított változatából, netán a Doomból is ismerős „peeling” is helyet kap a játékban. Ez annyit jelent, hogy az ellenfelekről fokozatosan hámlanak le húscafatok és bőrdarabok, amik egyúttal az ellenfél életerejét is jelzik. A nekromorfok teste reagál az őket ért támadásokra is, így égési sérüléseket szenvednek, de természetesen végtagjaik is le tudnak szakadni. Ehhez kapcsolódóan pedig azt is elárulták a fejlesztők, hogy pontosabban kell célozzunk, amennyiben le akarjuk szakítani a végtagokat, amire természetesen az ellenfelek is reagálnak majd. Nem elég tehát például a ránk törő ellen lábát célozni, az is számít, hogy korábban combján vagy épp a térdén találtuk-e el. Ebben az esetben érdemes ugyanazt a testrészt célozni.
[rb_related title=”Ez is tetszhet” total=”2″ ids=”5497,3952″]
Néhány más részletről is beszéltek a fejlesztők, így például szóba került ismét, hogy sem töltőképernyők, sem pedig mikrotranzakciók nem lesznek a játékban. A megjelenési dátumról sajnos továbbra sem beszéltek – érthető a fejlesztés jelenlegi állapotát látva – azt azonban tudjuk, hogy a játék PC mellett csak Xbox Series X/S-re és PlayStation 5-re fog megjelenni.
2 hozzászólás
Pingback: Novemberben érkezhet a következő Need for Speed – Techyou
Pingback: Dead Space Remake – Így fejlődött a játék, megjelenési dátumot is kaptunk – Techyou