A cég azonban nem adja fel és „új kereskedelmi stratégiával” igyekszik értékesíteni termékeit.
Az informatika korai évtizedeinek egy meghatározó neve volt az Atari, renoméja azonban mára megkopott, helyét pedig a ma jól ismert cégek – mint a Microsoft és a Sony – vették át. Ha ma konzolra gondolunk, leginkább az Xbox és a PlayStation jut eszünkbe, de persze nem feledkezhetünk el a Nintendo Switch kézikonzolról sem. Akadnak persze új belépők is, mint a Logitech G Cloud konzol, de a korábban ezen verseny jeles képviselőjeként jelenlévő, mára leginkább játékairól ismert SEGA és a már említett Atari teljes egészében kiszorult a konzolversenyből.
Utóbbi azonban úgy döntött, egy újabb kísérletet tesz, meglovagolva a sokak által kedvelt retrohullámot. Ennek tudatában tavaly piacra dobta az Atari VCS névre keresztelt konzolját, amely lényegében egy Ubuntu-alapú operációs rendszerrel működő, klasszikus konzolok kinézetével megádott masina, melyet akár PC-üzemmódban is használhatunk. Az Atari adatai alapján a VCS és a hozzá kapcsolódó kiegészítők 2021-ben még 2,4 millió dollár bevételt termeltek, az érdeklődés azonban gyorsan megcsappant, így idén mindössze 0,2 millió dollárt sikerült kisajtolni belőlük.
Az erős visszaesés pedig nem marad következmény nélkül. Az Atari most bejelentette a gyártásra vonatkozó szerződései felfüggesztését. Ennek hatására a forgalomban maradt készülékeket még igyekeznek értékesíteni – egy 20%-os kedvezménnyel karöltve – új készüléket azonban már nem gyártanak.
A történet fordulata azonban, hogy az Atari nem adja fel a konzol értékesítésére vonatkozó terveit. Most ugyan visszavonulót fúj, de a jövőben „új kereskedelmi stratégiát” dolgoznak ki a VCS számára, valamint „kiegészítő hardverstratégiát” építenek partnerségeken és licencszerződéseken keresztül. Elképzelhető tehát, hogy hamarosan láthatunk harmadik féltől származó joystickokat, vezérlőket és egyéb kiegészítőket a VCS-hez, de az is előfordulhat, hogy az Atari névvel más rendszereken találkozunk majd.
Szükség is van erre, hiszen az információk alapján a cég idén 5,4 millió eurós veszteséget könyvelhetett el. A licencszerződések mellett a vezetőség „új prémium játékok” kiadásával, és az NFT-bizniszbe való beszállással próbálja pozitívba fordítani a mérleget.