A körökre osztott sci-fi játékra csak néhány napot kell várni, a PC-sek pedig akár már holnap is belevághatnak!
Az utóbbi időben számos olyan játék jelent meg, amely igyekezett több műfaj sajátosságait egybegyúrni, így teremtve egy sajátos játékstílust. Ezek egyik legnépszerűbb példája a kártyás szerepjátékok, melyek a klasszikus kártyajátékokkal ellentétben komolyabb szerepjáték elemeket, így pl. karakterfejlesztést, párbeszédeket, összetettebb történetet jelentenek. Ilyen volt a Slay the Spire vagy a Deep Sky Delericts is, de a Thronebreaker: The Witcher Tales is hasonlóan épült fel. Ezt a sort bővíti a Griftlands című játék is.
A projekt mögött az a Klei Entertainment áll, akiknek a Don’t Starve és az Oxygen Not Included játékokat is köszönhetjük. Most azonban kicsit más műfajjal kísérleteznek. A sötét sci-fi játék készítői a klasszikus körökre osztott harcrendszert dobták fel egy pakliépítős megoldással, ahol képességeinket és akcióinkat különféle kártyákból válogathatjuk össze, a harc során pedig ezekből húzva dönthetjük el, hogy adott körben milyen akciót is szeretnénk végrehajtani. A Griftlands azonban még egy dologban különleges. A klasszikus támadások, varázslatok és képességek mellett ugyanis fontos szerephez jut a diplomácia is, olykor-olykor pedig talán hamarabb célt érünk, ha egy-egy jó szóval igyekszünk meggyőzni ellenfelünket igazunkról ahelyett, hogy rögtön golyót, lézert, vagy bármi mást eresztenénk a fejébe.
[rb_related title=”Ez is tetszhet” total=”2″ ids=”3836,4030″]
A Griftlands tavaly júniusban debütált early-access formában, a fejlesztők viszont egy év után elérkezettnek látták az időt, hogy teljes formájában is megjelenhessen a játék. A PC-s verzió már holnap, június 1-el elérhető, de a konzolosoknak sem kell túl sokat várniuk, hiszen június 4-én Xbox One-ra, PlayStation 4-re és Nintendo Switchre is érkezik a program. Nektek hogy tetszenek az ilyen hibrid játékok?