A nagysikerű előd után a hamarosan megjelenő Star Wars Jedi: Survivor néhány újdonságáról beszélt a játék rendezője, Stig Asmussen.
Több hónapnyi szivárgás és találgatás után nemrég hivatalosan is megerősítették a Star Wars Jedi: Survivor érkezését. A Respawn Entertainment akciójátéka a tervek szerint jövő év márciusában érkezik, a fejlesztők azonban addig sem hagynak minket információk nélkül. A Gameinformer csapatának sikerült mikrofonvégre kapnia a játék rendezőjét, Stig Asmussent, aki a harcrendszer és a helyszínek közötti utazás újdonságairól beszélt.
A továbbfejlesztett harcrendszer bár elődjéhez hasonlóan akciódús és pörgős lesz, nem nélkülözi majd a taktikázást sem. Összesen öt különféle harcmodor közül választhatunk, melyek nem csupán küllemükben térnek el egymástól, de egyes ellenfelek ellen bizonyos stílusok hatékonyabbak is lesznek.
„Sok múlik azon, hogy milyen ellenséggel találkozol. Bizonyos típusú ellenségekkel szemben előnyös bizonyos típusú állásokat használni, és a játékoson múlik, hogy ezt kitalálja. A játékosnak kell megtörnie az ellenséget, és kitalálnia, hogy mi a legjobb fegyver, amit választhat.”
– árulta el Asmussen. A beszámoló alapján hasonló megoldásra számíthatunk mint a Ghost of Tsushima, vagy a korábbi Jedi Knight-játékok esetében is. Lehetőségünk lesz két fénykardot egyidejűleg forgatni, de a harc közben akár pisztolyt is használhatunk. Mindemellett pedig immár küzdhetünk a Kylo Ren által is használt „keresztvasas” kialakítású fénykarddal is, amely a rendező elmondása szerint valódi nehézfegyverzet lesz. Komoly sérülést okozhatunk vele, noha ennek ára is van, hiszen csapásaink lassabbak, a mozdulatok között hosszabb szünetet kell tartsunk, ezáltal pedig ellenfeleink számára több lehetőség adódik ellentámadásra és mozdulataink megakasztására is.
A harcrendszer mellett a felfedezés és az utazás is ráncfelvarrásokat kapott. Ennek során Cal új eszközökre is szert tett, ezek egyike pedig az „Ascension Cable” névre keresztelt szerkezet, amely afféle „grappling hook”-ként funkcionál majd. Ennek a kilőhető acélhuzalnak és mozdulatainak segítségével Cal hosszabb távolságokat is áthidalhat, már amennyiben elég ügyesen manőverezünk, persze. Ezzel egyfajta „Metroidvania-élményt” kívántak a fejlesztők elérni, így érdemes lehet meglátogatni a korábbi helyszíneket is. Az újdonságok sorát bővíti, hogy akár hátasokat is szelídíthetünk, melyek szintén a könnyebb, gyorsabb és változatosabb utazást szolgálják.
Az újdonságok sora ezzel még nem ért véget. Az öt évvel az előző rész eseményei után játszódó történet természetesen nem csupán a régi, de jó néhány új szövetségest és ellenséget is rejt. Az olyan jól ismert karakterek visszatérése mellett, mint BD-1 és Cere Junda, a Respawn új arcokat is bemutat, köztük egy Bode Akuna nevű zsoldost. „Ő és Cal különleges köteléket alkotnak. Szinte olyan, mintha testvérek lennének. És nem teljesen egyformák, de tényleg kiegészítik egymást” – mondja Asmussen. A történet eseményein túl Bode egy mesterséges intelligencia által irányított szövetséges karakterként játszik szerepet, aki a harcban és az utazás során is hű társunk lesz.
A Star Wars Jedi: Survivor 2023. március 17-én jelenik meg PS5-re, Xbox Series X/S-re és PC-re.