A legendás Heroes of Might and Magic széria őse a kétezres években kapott egy sikeres reboot sorozatot, most azonban egy újabb, még ambiciózusabb projekt készül.
A Heroes of Might and Magic szériát valószínűleg keveseknek kell bemutatni. Azt azonban már kevesebben tudják, hogy az eredetileg 1991-ben megjelent King’s Bounty gyakorlatilag a sorozat közvetlen ősének tekinthető. Itt is egy világtérképen kóborolva, körökre osztott csatákban győzzük le ellenfeleinket, toborzunk magunk mellé lényeket, de még számos apróság hiányzott, ami a „Heroes-formulát” tökéletessé tette. Az orosz 1C Company a kérezres években készített egy sikeres reboot sorozatot a szériából ( bár ennek utolsó részei már inkább rókabőrként hatottak ), tavaly pedig bejelentették az első számozott folytatást, amely számos változtatást hoz.
A játékmenet
Természetesen az alapvető mechanikák maradnak, de a játékmenet is változik kissé. Immár nem teljesen fentről, de amolyan szerepjáték szerűen a karakter háta mögül láthatjuk az eseményeket, ahogy a térképen mozgunk. Amennyiben harcra kerül a sor, a kamera eltávolodik, a játéktér pedig hatszögekből álló mezőre oszlik, így teret adva a taktikai csatározásnak. Mostantól nem külön térképen vívjuk meg az ütközeteket, hanem ténylegesen az ottani helyszínen csatázhatunk. Emiatt számolnunk kell a hely adottságaival célzáskor, illetve a magaslati előnnyel is.
Az 1C legnagyobb játéka lesz ez, és komolyan is veszik a fejlesztést. Úgy tűnik, a történettel sem lesz gond. Az infók alapján nagyjából 500 oldalnyi történetet írtak a fő küldetésszálhoz, melyek között átvezető animációk mesélik el a történéseket. Hogy pontosan milyen hosszú játékra számíthatunk, azt egyenlőre nem tudni, de seregeinket több, mint 50 különböző lényből állíthatjuk majd össze. A játékvilág az előddel ellentétben kissé szürkébb, komorabb hangulatú lesz, amit rengeteg küldetéssel töltöttek fel, és a képek alapján egyáltalán nem áll rosszul a King’s Bounty II-nek. A megbízásokat többféle módon megoldhatjuk majd, a szerepjátékos elemek pedig még nagyobb hangsúlyt kapnak, mint az előd esetében.
Morálrendszer
Mindezt egy amolyan „morálrendszerrel” fejelték meg a készítők. Ennek lényege, hogy képességeink nem csupán statisztikailag befolyásolják tulajdonságainkat, illetve a seregünk lényeit, de hatással lesznek arra is, hogy az egyes NPCk hogyan viszonyulnak hozzánk. Ezt négy csoportba sorolták a készítők, melyek a Rend, Anarchia, Fortély és Erő. Az igazán erős képességek egy-egy oldal felé húzva érhetőek el, így ha valóban erősek szeretnénk lenni, érdemes választani közülük. Seregeinket pedig ez alapján felállítani, hiszen az adott típust preferáló egységek hatékonyabbak, és könnyebben is csatlakozhatnak hozzánk. Mindez természetesen a történetre is kihatással lesz, így különösen izgalmasnak tűnik egy-egy oldal kipróbálása.
A hősök
Kezdéskor három különböző karakter közül választhatunk, ami ezúttal nem csak kasztbéli eltérést jelent, de különböző hősöket is. Ezek közül eddig egy ismert, ő Aivar, aki amolyan harcos-lovag kasztot jelképez majd. Fiatalkorában királyi őrként szolgált, de a birodalomban történ események hatására később zsoldosokhoz csatlakozott. Most visszatér, de kérdés, hogy mi maradt korábbi énjéből, a királyhoz egykor hű őrzőből. A másik két karakterről egyelőre nem tudunk semmit. Ha a korábbi játékok kasztjait vesszük alapul, akkor a lovag mellett egy mágus, illetve egy paplovag felbukkanására számíthatunk leginkább.
A játék weboldalán egy picivel több infót, képeket és videókat találhattok még mindarról, ami a King’s Bounty II-ben vár. Ami egyelőre biztosnak tűnik – bár korai lenne elkiabálni – az a megjelenési dátum. A King’ Bounty II a tervek szerint 2021 márciusában fog megjelenni PC-re, Xbox One-ra, PlayStation 4-re és Nintendo Switchre. Nektek hogy tetszik a játék? Tesztek vele egy próbát?
2 hozzászólás
Pingback: A 2021-es év fontosabb játékmegjelenései egy helyen - Techyou
Pingback: Gameplay traileren a King's Bounty 2 - Techyou